Ekonomi

Ambalaj sektörü, 2024 ilk 6 ayda 1,1 milyar dolarlık dış ticaret fazlası verdi

Foreks – Ambalaj sektörünün 2024 yılı ilk 6 aylık ihracat verileri açıklandı. 2023 yılının ilk 6 ayında 1 milyon 436 bin 936 ton olan ambalaj ihracatı 2024 yılının ilk 6 ayında 1 milyon 534 bin 845 ton olarak gerçekleşti. Değer olarak 2023’ün ilk yarısında 3 milyar 455 milyon dolar olan ihracat, 2024’ün aynı döneminde 3 milyar 322 milyon 712 bin dolara geriledi. Ambalaj sektörünün 2024 ilk 6 aylık ihracatı bir önceki yılın aynı dönemine göre miktar olarak yüzde 7 artarken değer olarak yüzde 4 azaldı.

Ambalaj türüne göre ihracatta 2023 ilk 6 ayda 2 milyar 140 milyon dolar olan plastik ambalaj ihracatı 2 milyar 142 milyon dolara çıkarken, kağıt/karton ambalaj ihracatı söz konusu dönemlerde 790 milyon dolardan 764 milyon dolara geriledi. 2023’ün Ocak-Haziran döneminde 322 milyon dolarlık metal ambalaj ihracatı yapılırken, 2024’ün aynı döneminde 285 milyon dolarlık metal ambalaj ihracatı gerçekleştirildi. Cam ambalaj ihracatında da ihracat 177 milyon dolardan 112 milyon dolara düştü.

İTHALAT YÜZDE 6 AZALDI

2023 yılının ilk 6 ayında 1 milyon 34 bin 351 ton olan ambalaj ithalatı, 2024 yılının ilk 6 ayında 1 milyon 25 bin 137 ton olarak gerçekleşti. Değer bazında ise rakamlar sırasıyla 2 milyar 307 milyon 180 bin dolar ve 2 milyar 170 milyon 551 bin dolar olarak hesaplandı. Ambalaj sektörünün toplam ithalatı bir önceki yıla göre miktar olarak yüzde 1, değer olarak yüzde 6 düşüş gösterdi. 2024’ün ilk 6 ayında ana malzeme bazında ihracat ve ithalat karşılaştırması yapıldığında ambalaj sektörü 1 milyar 152 milyon dolar dış ticaret fazlası verdi.

İHRACAT PAZARLARINDA DARALMA

Türkiye ambalaj sektörünün dış ticaret verilerini değerlendiren Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) Başkanı Zeki Sarıbekir, “Türkiye katma değeri yüksek, kaliteli ürünleriyle dünyada söz sahibi konumda. Ancak 2024 yılının ilk 6 aylık verilerine bakıldığında miktar bazında artış, değer bazında ise hafif de olsa bir gerileme görülüyor. Değer bazındaki düşüşün en büyük sebepleri arasında ülkemize yakın coğrafyalarda gerçekleşen savaş ve çatışma ortamının yer aldığını söyleyebiliriz. Bunların dışında dünyada yaşanan ekonomik kriz de sektörümüzde yaşanan bu gerilemeyi etkiliyor. Türkiye’deki mevcut ekonomik gidişat, artan maliyetler ve ihracat pazarlarında yaşanan daralmanın ihracattaki durumda ön plana çıktığını söyleyebiliriz. Ancak 2024 yılının ikinci yarısında sektör olarak daha iyi bir performans hedefliyoruz.” diye konuştu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu